Egzekucja administracyjna – szkolenia

Termin egzekucja administracyjna odnosi się do postępowania oraz środków przymusu, które są stosowane przez organy administracyjne w celu wyegzekwowania obowiązkowych należności oraz danin. W Polsce egzekucja administracyjna została uregulowana w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Przytoczony akt prawny zawiera szczegółowy opis procesu egzekucji administracyjnej, jej zakres przedmiotowy oraz opis postępowania zabezpieczającego.

Problematyka egzekucji administracyjnej pozornie wydaje się  nie być skomplikowana. W praktyce okazuje się jednak, iż do skutecznego wszczęcia postępowania egzekucyjnego niezbędne jest złożenie prawidłowo przygotowanego wniosku. Jednocześnie, żeby egzekucja administracyjna była możliwa tytuł wykonawczy musi zawierać szereg niezbędnych elementów. O czym jeszcze warto wiedzieć pochylając się nad problematyką egzekucji administracyjnej? Podczas czynności egzekucyjnych organ egzekucyjny dokonuje badania dopuszczalności egzekucji. Co to znaczy? Badaniu poddaje się nie tyle zasadność tytułu wykonawczego, a fakt, czy prowadzona egzekucja administracyjna dotyczy właściwego obowiązku administracyjnego oraz czy koszty prowadzenia postępowania egzekucyjnego w administracji nie przewyższają wartość egzekwowanych należności.

Te i wiele innych informacji istotnych z perspektywy skutecznego prowadzenia egzekucji administracyjnej przekazujemy w trakcie profesjonalnych szkoleń, które kierujemy przede wszystkim do pracowników administracji, a także przedsiębiorców.

Egzekucja administracyjna – zapraszamy na szkolenia

Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniach z zakresu egzekucji administracyjnej zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z bieżącą ofertą szkoleniową Centrum Szkoleń EUreka. W razie pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania i wskażemy termin oraz miejsce najbliższego szkolenia z interesującego Państwa zakresu tematycznego.